04 april 2007

Magjäveln

Morgonen tillbringades återigen på toaletten, utsöndrandes det onämnbara. Jag är tämligen trött på det nu!

Men jag är på jobbet i alla fall. Lite(?) skit ska inte hindra mig. Även om man ju kan undra varför jag sitter här, och inte ligger hemma i min säng i stället. Den retoriska frågan till trots ska jag svara: dels eftersom jag har väldigt mycket att göra på jobbet just nu, varav en del brådskande; dels eftersom jag vet att mina magproblem brukar gå över efter ett tag, och återgå till att bara vara knip, värk, hugg och stick.

I måndags ringde jag min gamla magläkare och beställde tid. I dag har jag dock ringt igen och frågat om en akuttid, eftersom jag knappt kan behålla nån mat, och i princip lever på rostat bröd. Han hade ingen tid, men sköterskan lovade att han skulle ringa i eftermiddag, så jag åtminstone får prata med honom...

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vet nog varför du trots allt tog dig till jobbet idag... Det stavas "leverans"... Hoppas att den kommer idag.

Hoppas du snart får ordning på den där krångelmagen!

ons apr. 04, 10:21:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

"What is this? Eastern Europe?"

ons apr. 04, 10:22:00 fm  
Blogger Ponte sa...

Det finns en frukt som heter mangostan (har inget med mango att göra) och den blir man hård i magen av, ordentligt. Används i traditionell medicin i sydostasien mot bla kolera. Dessutom är de rätt goda, fast dyra...

ons apr. 04, 12:48:00 em  
Blogger Guldfisken sa...

Skönt att se att det finns fler med trängande(!) behov av att skriva om mindre smickrande intimiteter...

ons apr. 04, 02:28:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Varför äter du rostat bröd? Du kunde lika gärna äta glasbitar...var rädd om din mage.

//Hagge

ons apr. 04, 08:19:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim: this is not America!

Ponte: nja, tack, men jag tror inte det är för min mage...

Guldfisken: jag skriver om allt! Eller det mesta. Nåja, lite i alla fall...

Hagge: det verkar funka för min mage i alla fall...

ons apr. 04, 08:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida