02 april 2007

Ny lista

En ny lista. Den här gången fann jag den hos Rexxie.

Skolkade du någon gång i grundskolan?
Inte så att jag inte dök upp på lektionen. Däremot lyckades jag lura min lärare ett antal gånger på mellanstadiet så jag skulle slippa vara med på gympan. Fast han skvallrade naturligtvis så småningom till mamma...

Har du fått någon att börja gråta öppet genom att vara elak?
Nej, tack och lov. Jag skulle nog bli helt förstörd om jag gjort det...

Vad är det mest egoistiska du gjort?
Inte en aning. Allt man gör gör man väl i slutändan för sin egen skull!?

Har du gått/cyklat/kört mot rött ljus medvetet?
Jag går ofta mot röd gubbe. Däremot skulle jag aldrig köra eller cykla mot rött.

Har du fått en present som du inom en vecka kastat i avsmak (snittblommor räknas inte)?
Ha ha. Ja, jag fick en jätteful liten prydnadssak av en kompis som varit i sydostasien. Den var bara så inte jag. Så jag kunde bara inte behålla den...

Du hittar ett omärkt kuvert med sedlar på trottoaren. Vad gör du?
Tar hem det och kollar noga. Jag skulle nog gå till polisen med det, men är inte säker...

Har du sjukskrivit dig då du egentligen varit bakfull?
Nej, sånt är fegt. Man får stå sitt kast och gå till jobbet ändå.

Ber du om ursäkt när du gjort något fel och som drabbat andra?
Ja, det gör jag nog. Även om säkert även jag har fegat ur eller "glömt"...

Provsmakar du i mataffären utan att redovisa i kassan (produktrepresentation räknas inte)? Typ smakar på vindruvorna.
Jag stjäl inte.

Påpekar du om du får tillbaka för mycket växel i kassan?
En gång fick jag tillbaka 20 kronor för mycket på Pressbyrån. Jag sa till kassörskan som räknade om och ändå gav mig 20 kronor för mycket. Men då behöll jag pengarna...

Skulle bjuda en vegetarian på ”vegetarisk maträtt” som du i själva verket har kött i?
Nej, verkligen inte!

Du släpper dig på bussen med både doft- och ljudsensationer. Vad gör du? Rodnar, låtsas som ingenting eller nickar menande mot någon gammal tant och viskar till andra medpassagerare ”inkontinent och dement”?
Jag skulle rodna som fan. Men eftersom jag antagligen skulle ha iPoden i öronen och en bok framför näsan skulle jag låtsas vara vääääldigt upptagen.

Vågar du som vuxen berätta för dina föräldrar att du tjuvrökt som barn?
Jag skulle våga berätta för pappa. Men inte för mamma. Jag rökte i flera år, men visade det aldrig för henne...

Köper du ekologiskt/kravmärkt?
Ibland. När det gäller toapapper, tvättmedel etc gör jag det alltid. Men inte när det gäller grönsaker och dylikt...

Om en polis till synes trakasserade någon – skulle du ingripa?
Jag hoppas det, men antagligen skulle jag inte våga...

Du ringer och röstar på en låt i melodifestivalen. Gör du det p.g.a. låten eller p.g.a. att en viss summa går till SOS Barnbyar?
Jag gör det för låten. Fast jag ringer det dyrare numret, där för övrigt pengarna inte går till SOS Barnbyar, utan till Världens barn.

Du jagar bussen för att hinna till jobbet i tid. Några meter från bussen faller en farbror handlöst – vad gör du?
Åh, jag kopierar Rexxies svar rakt av: Stannar och kollar att det är OK! För övrigt skulle jag ALDRIG springa efter en buss, då kommer jag hellre för sent.

Är det okej att ta hem några block och pennor från jobbet utan arbetsgivarens vetskap?
Egentligen inte. Men det har hänt att jag gjort det...

Vad tänker du egentligen (betoning egentligen) när du får höra att din djupt hatade lärare hastigt gått bort?
Men snälla, det är evigheter sedan jag slutade skolan. Framför allt mellanstadiet, där jag hade den lärare som frågan avser. Såå långsint är jag inte. Jag skulle inte känna något särskilt, antar jag.

Har du ett samvete? Finns där lägen där du är totalt samvetslös och finns där situationer där du är riktigt blödig?
Jag har absolut ett samvete. Men det finns lägen där jag inte har det. Till exempel skulle jag inte tveka att ha sex med en kille jag gillade även om det betydde att han skulle vara otrogen mot sin partner... Och jag fäller både en och två tårar när jag kollar på idrott på teve. Eller vissa filmer...

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nämen! Gud vilken dum kassörska.. korkad. Stupied!

mån apr. 02, 09:58:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Det var en blandad lista minsann.
Nu har jag läst igenom alla inlägg jag missat under min frånvaro. Hihihi. Nu har jag full koll igen. *Puh*

tis apr. 03, 07:25:00 fm  
Blogger annen sa...

Den där listan har jag inte svarat på, hör och häpna! Men snart har jag ;)

tis apr. 03, 08:42:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida