27 mars 2007

Sjuk men på jobbet

Nej, jag vet. Jag borde antagligen legat hemma just nu. Vilat i min säng, eller legat i soffan och kollat på tv - Ally McBeal eller nån dålig serie på trean. Eller åtminstone suttit framför datorn.

I stället sitter jag på jobbet. Går igenom mina 700 mejl och pratar lite försiktigt med mina kollegor. Och magen värker och värker. Dels känner jag av den lite hela tiden, dels kommer det emellanåt som knivhugg i magen.

Så vad gör jag då på jobbet? Ärligt talat: jag vet inte. Jag vet fan inte. Men vi får se. Kanske mår jag bättre. Kanske jobbar jag vidare i vilket fall. Kanske går jag hem.

Men just nu sitter jag här. Och önskar att jag var hemma. Att jag slapp hålla skenet uppe bara för att jag inte har någon ro att vara hemma, inte har någon ro att låta jobbet bero. Att jag hade mod(?) nog att INTE gå till jobbet.

Fast mest av allt önskar jag att mina magproblem ska gå över...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger annen sa...

Hoppas det ger sig med magen :)

tis mars 27, 10:02:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig!

tis mars 27, 01:13:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida