09 mars 2006

Somliga straffar Gud direkt

Jag har en matta i köket. Den är blå- och brunrandig och faktiskt ganska fin. Men den har genom tiden blivit ganska så skitig. Så jag tänkte att jag skulle tvätta den. Problemet är bara att man inte får tvätta mattor i vår tvättstuga. Jag antar att det är för att mattor blir tunga och därför riskerar att ta sönder maskinerna. Suck, jaha ja, så vad göra? Lämna in den till kemtvätt? Nä, inte för en liten mattusling inköpt på Ikea. Men man får ju inte tvätta den i tvättstugan. Men den är ju så liten...

Så okej, jag tvättade den i tvättstugan. Jag slängde in den i maskinen tillsammans med en kulörmaskin. Och det gick jättebra, ingen maskin sönder och mattan blev ren och fin. Frid och fröjd alltså.

Hmm. Det finns dock ett problem: just det där ordet 'tillsammans'. Det är nämligen så att matt-jäveln färgade av sig. Så nu har jag några grå-blå i stället för blåa kalsonger, en brun i stället för gul-röd kökshandduk och två grå-blå-dassiga före detta gula handdukar till badrummet. Suck och stön.

Nya handdukar får det bli, det andra får klara sig ändå. Fattar inte varför jag inte tog mattan ensam. Jag brukar ju vara så försiktig med tvätten...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida