09 mars 2006

Möten på vägen

Jag gick tidigare från jobbet i dag eftersom jag skulle hem och tvätta (håller på för fullt) och det blev en ganska händelserik hemresa.

Det började med att jag såg Frida Hallgren. Hon är, upptäckte jag, något så ovanligt bland kända människor som snyggare i verkligheten än på bild.

När jag stod och väntade på tunnelbanan var det en gammal kvinna som ramlade i rulltrappan. Det var som väl var ett antal människor runt omkring henne som kunde trycka på nödbromsen och hjälpa henne upp. Den stackars kvinnan var så generad. Hon nästan låtsades som ingenting och ville inte ha någon mer hjälp sen. Men jag såg när hon hade gått en bit att det rann lite blod nerför smalbenet...

När jag gick från tunnelbanan och hem kom det en brandbil i högsta fart och med sirenerna på. Tydligen var det vissa bilar som inte kunde flytta på sig ordentligt, för precis när de körde förbi mig signalerade brandbilen med sitt stora BRÖÖÖL! Jag hoppade typ två meter - trots att jag hade shufflen på.

Just nu ber jag en bön för min tvätt. Men jag återkommer om det...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida