08 mars 2006

Det måste vara radio

Jag älskar radio! Det är det mest överlägsna mediet och dess möjligheter är oändliga. Och med tanke på vad jag skrivit tidigare (här), tyckte jag det var på sin plats att jag listar mina favoritradiopratare, utan inbördes ordning:

1. Sara Kadefors (jo, jag vet, det var ett tag sen. Men minnet lever vidare)
2. Lotta Bromée (sensuell, varm och rolig)
3. Annika Lantz (rolig, rolig, rolig)

Gemensamt för alla tre är att de är intelligenta, roliga och har språket som redskap. Det finns så många radiopratare som är riktigt dåliga, just på grund av de inte vet att använda språket. Och vad är väl radio utan ett riktigt, och rikligt, språk...?!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag kan inte leva utan radio. P3 är på hela tiden...

ons mars 08, 02:49:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det är synd att Morgonpasset blivit så dåligt bara. Jag kan knappt lyssna...

ons mars 08, 03:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Håller helt med dig gällande Morgonpasset. vet inte riktigt vad som har hänt.

Får börja lyssna på P4 istället. I helgen lyssnade jag faktsikt på "Ring så spelar vi". :-)

ons mars 08, 04:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida