09 mars 2006

Ur led är tiden

16 fucking minusgrader var det i morse när jag skulle gå till jobbet. Men hallå! Det är ju trots allt mitten av mars. Jag hade tänkt promenera till jobbet i dag, men jag kände att det blev lite för kallt för lilla rumpan att pulsa genom snön, så det fick bli den traditionella tunnelbanan i stället...

Jag vet inte om det är växthuseffekten eller vad, men visst har vädret förändrats till att inte bara vara varmare, utan även förskjutits i tid? Vintern, och kylan, kommer sent, våren är sen, sommaren pågår till långt in i september och hösten, tja, även den är sen...

Och, ja, jag är bekymrad över klimatet. Vart är vi på väg? Hur långt har växthuseffekten kommit? Och varför är politiker och företagsledare så obenägna att ta tag i frågan?

För övrigt har jag ännu mer ont i halsen i dag. Bläääääh!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du får inte bli sjuk lagom till New York, finns det ingen dunderhuskur som kan ta bort det onda?

tors mars 09, 01:29:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men hjälp mig då. Berätta om huskurer som kan hjälpa mig. Jag är jätteorolig för att jag ska bli sjuk just då... =(

Fick i dag höra att man ska gurgla med ljummet saltvatten. Ska testa...

tors mars 09, 02:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag är ledsen men jag är dålig på huskurer. Det enda jag vet är att man ska äta vitpepparkorn om man inte vill få magsjuka, men det hjälper ju inte i det här fallet...

Jo nu kom jag på, Köp echinagard eller esberitox förutom saltvattnet. Jag tycker att du ska ta en sväng förbi någon hälsokostbutik på vägen hem från jobbet.

tors mars 09, 02:54:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida