05 augusti 2007

Pride slutade med flaggan i topp

Vilken gårdagskväll. Vilken natt. Vilken morgon. Vilken förmiddag. Vilken eftermiddag. Jag har haft det så himla bra!

Fast gårdagskvällen började inte så bra. Efter paraden åkte jag hem, sov, åt, duschade och begav mig sen till parken. Fast jag var nog där lite tidigt. Jag gick runt som fan för att hitta några vänner att hänga med, men ingen fanns. Efter en lång stund träffade Honkenponken och M och vi stod och pratade ett tag. En stund senare sprang jag på Tennis med entourage. Och efter ytterligare en lång stund hittade jag Dado och hans tjejkompis, där stannade jag.

Musikhöjdpunkterna denna den sista "riktiga" parkkvällen var Laakso som tillsammans med Peter Jöback sjöng Italy vs. Helsinki och så Bananarama. Och det hade jag inte räknat med. De sistnämnda alltså. Visst gillade jag dem då det begav sig, men att jag gillade dem så mycket hade jag ingen aning om. Jättebra. Ru Paul var däremot en besvikelse. Vem blev glad av honom? Och kunde han inte fått uppträda på fredagen i stället? Och var var Lena Ph?

Efter Bananarama ilade vi i taxi till Lino. Där var det lååååång kö. Och det var jäkligt mycket folk inne. Men roligt var det, underbart roligt.

Först höll jag på att bli uppraggad av ett par killar som tydligen ville ha en trekant. Men de var lantisar och verkade inte så vana med det här att ragga, så det blev inget. Jag lämnade dem tämligen nöjd.

I söndags såg jag en jättesöt kille på Patricia. Dagen efter såg jag honom på Torget och på schlagerkvällen såg jag honom igen. Och så i går. Och då såg jag det som ett tecken och gick fram och pratade med honom. Det visade sig att han inte hade en aning om vem jag var. Och att han inte var speciellt intresserad. Ridå.

När Dado med kompis skulle åka hem började han och jag plötsligt att hångla. Det var inte planerat och jag vet inte om det var särskilt lyckat heller. Jag vet ju inte hur jag vill med honom och i vilket fall vill jag inte förlora honom som vän. Och jag vet faktiskt inte hur jag ska ta tag i det. Jag har varit och brunchat med honom och hans kompis i dag, men vi berörde inte ämnet. Utan hade trevligt ändå. Men jag antar att något måste tas tag i...

Nåja, tillbaka till kvällen. Under ett danspass med bland andra Kim, såg jag plötsligt Honom, en kille som jag sett på Qruiser och som jag haft lite kontakt med för ganska länge sedan, men som det aldrig blivit något med (det visade sig senare att han inte kände igen mig. Men när han såg mig med glasögon tyckte han att han såg något bekant över honom. Konstigt eftersom jag ju inte har några bilder med glasögon på min qruisersida). Han är skitsnygg och nu bestämde jag mig för att flirta. Jag fick gensvar. Och plötsligt stod vi och riktigt grovhånglade på dansgolvet. Ganska trevligt. Och så följde han med mig hem. Och jag älskade varje minut han var här. Han var dessutom inte bara snygg, utan även trevlig, rolig, intelligent och sexig. Och jävligt babblig. Men vi skrattade mycket. Bland annat... Och hela förmiddagen i dag har vi legat och pratat och kelat och haft det allmänt mysigt. Vid tvåtiden var vi tvungna att gå upp eftersom han hade ett tåg hem att passa. Vi får se om det blir någon fortsättning. Jag hoppas.

Jag såg att både Kim och Eurofivestar sagt att det här varit deras bästa Pride någonsin. Och jag är böjd att hålla med. Vilken underbar tid jag haft. Jag är dessutom jäkligt sugen på att gå till Patricia i kväll. Men jag tror tyvärr inte att jag orkar...

Etiketter: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det har verkligen varit bättre än någonsin.
Grattis till hånglet.
Jag sov ensam i natt.
Som omväxling.

sön aug. 05, 07:13:00 em  
Blogger eurofivestar sa...

Aronson: Ja, han var verkligen en snygging!

sön aug. 05, 08:43:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Enligt typ säkra källor skall Carola komma nästa år!

sön aug. 05, 10:15:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim:
Tack. Hoppas du får många oensamma nätter i ditt liv.

Euro:
Tack, visst var han!

Tennis:
Men de ryktena går varje år...

tis aug. 07, 12:10:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida