04 augusti 2007

Alla var där

Jag var länge i valet och kvalet om jag skulle gå i paraden i dag eller inte. Det som avjorde var min gångarinsats från i morse och de två stora blåsor jag fick då. Visst, jag hade säkert klarat att gå, men det kändes inte jättelockande att promenera i två timmar eller mer i gassande värme med två hälar som ömmade...

Men de tycks ha klarat sig bra utan mig. Men det är klart: jag stod faktiskt och tittade på dem, så lite bidrog jag säkert. Jag valde att stå på Regeringsgatan, på bron över Kungsgatan. Det var ett bra läge, lite för högt över egentligen, men ett kul persepektiv.

Och jag såg Maud Olofsson, Eskil Erlandsson och Andreas Carlgren; Nyamko Sabuni och Jan Björklund; och jag antar att även Lena Adelsohn-Liljeroth var där. Och kanske någon mer minister ändå. Många ministrar i paraden alltså. Vad sägs om det, Mona Sahlin?

Nu har jag sovit lite, så jag ska käka och sen bär det av till parken igen. För kanske sista gången i år.

Etiketter: , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

MONA!

lör aug. 04, 09:33:00 em  
Blogger judas sa...

Jo fint med alla fina politiker där
men saknas inte nån??
KD mm fick inte dom va me??
Nä i kyrkan finns inga bögar och flator tänkte inte på de!!

sön aug. 05, 12:30:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

alltså.. lite besviken är jag ändå på Filippa!

sön aug. 05, 01:54:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det var en massa "kyrkliga" bögar, flator, bin, transor och allmänt quliga människor som gick i paraden (och som klarade sig utmärkt "trots" kd: s frånvaro). För att inte tala om alla "kyrkliga" läderbögar som stolt vougade! :-D

sön aug. 05, 04:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida