27 augusti 2007

Första dagen efter semestern

Första dagen på jobbet i dag, och jag är jäkligt trött. Hjärnan gör inte många knop. Fast det känns ändå ganska kul att vara tillbaka. Men jag saknar min kära kollega Miss Inga From Sweden, som ju slutat.

Och det var jobbigt att gå upp i morse; när klockan ringde var jag helt bortkollrad. Det kändes som att jag knappt hunnit somna förrän jag skulle upp igen. Och det tog tid på morgonen: jag har ännu inte fått in rutinen, så allt tog längre tid än det behöver göra. Men jag duschade innan jag åt frukost, vilket är nytt för mig. Jag funderar på om det ska bli min nya melodi. Då får man ju liksom det viktigaste gjort först.

Och nu sitter jag här, med mina 5 000 mejl att gå igenom. Det tar tid sånt där, jag är inte klar än på lång tid. Och så måste man ju prata lite med kollegor och andra om sommaren, semester och nyheter på jobbet.

Jag hoppas inte det blir alltför sent i kväll bara. Det orkar jag inte.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du menar Miss Inga *from* Sweden va? För nån Inga From tycker jag inte hon verkar vara.... (from alltså...) ;-)

Ha en skön första arbetsdag, och ta den med en nypa salt....

mån aug. 27, 01:19:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas att mail nummer 3487 är ett roligt sådant.

mån aug. 27, 01:42:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida