09 maj 2007

När vi två blir en

I dag har min kära, kära kollega Miss Inga From Sweden sagt upp sig. Det är verkligen jättetråkigt. Naturligtvis är jag oerhört glad för hennes skull: hon är verkligen värd både nytt jobb och högre lön; hon är otroligt duktig. Och kunnig.

Samtidigt är det ett väldigt avbräck för min avdelning. Och jag kommer att sakna henne. Hon är inte bara duktig, och en outtömlig källa av kunskap att ösa ur, hon är även otroligt rolig och trevlig. Om än med visst humör.

Ett större ansvar kommer helt klart att läggas på mig nu. Det känns självklart lite läskigt. Men också spännande. En ny utmaning. Och antingen mer jobb...

Jag har redan smörjt min chef så att vi ska ta in en ny så fort som möjligt. Helst borde annons gå ut redan nästa vecka. Vi får väl se; han brukar inte vara så snabb på sånt.

Nästa vecka ska i alla fall Miss Inga och jag till London. Jag ska blogga mer om det sen. Vad jag ville säga var att vi väl får ta det som en avskedsföreställning. En riktig. Som det anstår två jurister på äventyr i storstaden...

Kiss and Goodbye!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida