09 maj 2007

Tankar i tunnelbanan

Jag var på spinning i morse. Det betyder att jag satte mig på tunnelbanetåget strax efter sex. Det är vääääldigt tidigt. Och det tycker nog de flesta andra också, för det är inte många som åker tunnelbana så dags.

Men det är märkligt. Har man ingen klockan på sig kan man bara titta på sina medpassagerare så kan man på ett ungefär se vilken tid det är. För så dags och fram till sju åker mest arbetare: det vill säga fabriksarbetare, elektriker, byggnadsarbetare eller vad det nu kan vara. Från sju och fram till åtta är det mest kontorsmänniskor: assistenter, ekonomibiträden och dylikt. Och efter åtta och framåt är det högre tjänstemän: finansfolk, ekonomer, jurister etc. Det är väldigt tydligt, och märks framför allt på klädseln.

Klockan sex på morgonen är det väldigt få fuckables på tåget. Annat var det på den tiden Gustav Fridolin satt i riksdagen. Då kunde man nämligen stöta på honom så tidigt ibland. Och han är väldigt behaglig att titta på...

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

När jag åker t-bana till jobbet åker jag 06:33 och jag har en massa ögongodis. Många oerhört heta blåställ faktiskt.

ons maj 09, 06:50:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Kimman. Vi har kanske olika preferenser... ;-)

ons maj 09, 06:53:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida