06 april 2007

Mer teve och film

Jodå, det har blivit mer tv- och filmtittande i kväll.

Det började med sista avsnittet för säsongen av Så ska det låta. Gäster var Anders Ekborg, Dan Ekborg, Charlotte Perrelli och Dea Norberg. Ganska bra faktiskt. Bröderna Ekborg var bäst. Men jag gillade faktiskt Perrelli också. Hon fick ett stort plus i min bok.

Därefter såg jag första avsnittet av SVT:s nya thrillerserie Lögnens pris, som verkligen var spännande i överkant. Man tyckte synd om huvudpersonen (Anna Björk) samtidigt som jag inte kunde låta bli lite irriterad på henne. Varför kunde hon inte försöka tänka lite rationellt? Tänk bara på den jävla datorväskan. Ja, men vad fan! Men jag ser fram emot andra och sista avsnittet i morgon...

Och så blev det film. Det hade jag inte alls planerat. I och med att jag hyrde fyra filmer i kväll fick jag behålla dem i sju dagar. Så varför kolla på två redan första kvällen? Men så blev det i alla fall. Andra filmen för dagen blev Hitta Nemo. Jag hade inte tänkt se den alls, men de pratade så varmt om den på jobbet, så jag kunde inte låta bli. Och eftersom de på jobbet likaså hyllat Ulla Skoog, så tog jag den på svenska. Och hon var riktigt, riktigt bra. Liksom Leif Andrée, som hade den andra huvudrollen. Fast filmen som sådan? Nja, jag vet inte...

I originalfilmen spelas Skoogs roll förresten av Ellen DeGeneres. Lite lockande att kolla en gång till bara för att höra henne...

Etiketter: , , , ,

4 kommentarer:

Blogger annen sa...

Såg också "Lögnens pris" och tyckte hon verkade lite hispig, men det var riktigt spännande och slutet gjorde ju så att man är tvungen att fortsätta titta ikväll!

lör apr. 07, 10:02:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Visst var hon hispig? Och en dålig mamma...

lör apr. 07, 10:20:00 fm  
Blogger annen sa...

Ja, men vafan, hon har haft ihjäl sin älskare men liket är borta, klart man blir hispig och hur ska hon då kunna fokusera på sin dotter? ;)

lör apr. 07, 11:48:00 fm  
Blogger Aronson sa...

"Barnen är det viktigaste vi har"

Ha ha.

lör apr. 07, 11:58:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida