06 april 2007

En film att se

När jag ändå var ute och handlade tidigare i dag, passade jag på att hyra några filmer. Nej, inte en, inte två, inte tre, men fyra filmer blev det.

Och först ut var Efter bröllopet, en dansk film regisserad av Susanne Bier med bland andra Mads Mikkelsen.

Och jag förstår inte.

I alla klipp jag sett från filmen och i all jag hört om den har Rolf Lassgårds rollfigur framstått som en stor jävla buffel. Men så är det ju inte alls. Han är ju i stället en man med ett otroligt stort hjärta, och som är livrädd. Bokstavligen. Visst, han vill styra och ställa, men han gör ju bara det han tror är rätt. Och bäst för sin hustru och sina barn.

Och filmen är otrolig. Fantastiskt bra. Och framför allt Rolf Lassgård är lysande. En briljant skådespelare!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida