06 april 2007

Ett mystiskt brev

I går när jag kom hem låg det två brev och väntade på mig på hallgolvet. Det ena var från Postkodlotteriet, så det slängde jag direkt, utan att öppna.

Det andra är det som rubriken syftar på. Det var ett privat brev, med en önskan om en trevlig påsk och en förhoppning om att jag snart ska må bättre. Problemet är bara att jag inte kan se vem som har skrivit under.

Vad som är uppenbart är att personen i fråga känner mig; av brevet kan jag nämligen få fram att han* vet att jag är bög och att jag har varit och är sjuk. Det kan dock inte vara någon av mina närmare bekanta, eftersom han verkar tro att jag är sjukskriven.

Av brevet kan jag vidare får fram att personen bor i Stockholm, brevet är poststämplat i Årsta, och att han troligtvis är vänsterhänt. Jag tycker mig känna igen handstilen, som är tämligen karaktäristisk. Jag kan dock inte placera den.

Brevet ser ut att vara undertecknat av Niklas eller "Micke" eller nåt liknande. Problemet är bara att de jag känner som heter så, och som eventuellt skulle kunna tänkas skriva ett brev till mig, alla är hetero. Och de skulle med största sannolikhet inte skriva "kram".

Brevet är ett sånt där förtryckt "rolighetsbrev". Jag är dock inte speciellt road av texten. Skulle brevet visa sig vara skrivet av en bög, kan jag se en viss ironi i det. Annars känns det mest plumpt.

Någon som känner till något om brevet? Eller kanske brevskrivaren själv läser det här och kan "komma ut"...?


*Jag skriver "han" för enkelhetens skull.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger annen sa...

Det var inte jag! :P

fre apr. 06, 09:46:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Spännande!
Du får ju ofta en massa kul post.
Jag vill se brevet nästa gång jag besöker dig. Kanske kan jag tyda.

fre apr. 06, 10:33:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida