08 april 2007

Film utan mening

I går såg jag om Hitta Nemo, fast den här gången på engelska. Och det måste jag säga: hur bra Ulla Skoog än må vara, så inte slår hon Ellen DeGeneres inte. Den rollen måste vara specialskriven för henne. Eller så passar hon bara perfekt i rollen...

I dag har jag sett den tredje av de filmer jag hyrde i fredags. Jag såg The Holiday, med Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black. Och jag tror att den filmen har en ambition att bli en ny Fyra bröllop och en begravning eller Love Actually, att roa, vara snyftare och Gud vet vad. Fast den misslyckas kapitalt. Filmen har ett roligt tema, men tyvärr når manuset inte samma status. Och då tar jag ändå i så jag nästan spricker. Och regin är ju inte vad den kunnat vara. Kate Winslet och Jude Law är normalt riktigt bra skådespelare, men lyckas inte hålla upp den här rullen. Cameron Diaz däremot är så otroligt dålig så det finns inte. Kan hon göra annat än le och se så där pimpinett ut? Så nej, det här är ingen film som rekommenderas.

Ja, det skulle vara för Laws skull. Jag kom på mig med att fundera över om det faktiskt finns någon skådespelare som är snyggare än han. Och nej, jag kom inte på nån...

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sedan jag lämnade skådespeleriet fick Law ta över den där snygg-rollen.

sön apr. 08, 03:30:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men vi väntar på din stora comeback, Tennis...

=D

sön apr. 08, 03:32:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är ofta som Disney/Pixar filmer (läs: animationer) är special skrivna för vissa skådespelare. Ofta brukar inte de tecknade karaktärerna animeras förrän EFTER att skådespelaren har spelat in sin röst, detta för att förstärka intrycket med "kroppsspråk"....även för en fisk :)

sön apr. 08, 03:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag tror inte han är så snygg, så många finnar som döljer sig under den sminkade fasaden.

Nej tack!


Ärligheten och enkelheten är vackrare än det tämligen fint inpackade etuiet.

tis apr. 10, 12:14:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida