07 april 2007

Allsvensk start

Jag har varit ute och fikat med Jonaz i eftermiddag. Vi diskuterade bland annat mitt eventuella köpa en en Mac. Och så fick han min gamla iPod Shuffle. Bättre att han får den än att den bara ligger och samlar damm hemma hos mig. Och så beundrade vi min nya nano...

Jag kom sen hem lagom för att se andra halvlek av matchen mellan Elfsborg och Malmö FF. Det var länge sedan jag såg en allsvensk match, jag kan inte ens minnas när jag gjorde det på teve - Allsvenskan har ju de senaste åren bara visats på obskyra kanaler. Men i dag visades matchen på TV4.

Jag slogs framför allt av två saker. Dels att nivån på matchen var betydligt högre än jag trott, dels att matchdräkterna blivit så otroligt fula. De är nämligen fullklottrade med reklam. Och det gällde båda lagen. Det fanns inte många kvadratcentimeter på byxor och tröjor som INTE innehöll reklam. Fult! Går det verkligen inte att fixa reklamplats på annat sätt?

Jo, en sak till slogs jag av: det spelar många snygga killar i Elfsborg. Mums.

Kul att Allsvenskan är i gång i alla fall. Jag kom på att jag inte bloggat något om det. De säger ju att det kommer att stå mellan Elfsborg, AIK och Helsingborg. Med Malmö och Kalmar som största hoten. Och av de lagen håller jag på Elfsborg och Henrik Larsson...

Etiketter: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har fått en etikett, jag har fått en etikett! Ja jag har fått en ipod också, men sa jag att jag fått en egen etikett! ;-)

sön apr. 08, 01:16:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Hade jag vetat att det betydde så mycket, hade du fått en mycket tidigare...

;-)

sön apr. 08, 08:23:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida