13 april 2007

Bäddat för internetförhandsgranskning

Just nu visar SVT första avsnittet av fyra där de spelar upp samtliga låtar som ska vara med och tävla i Eurovision Song Contest i år, semifinalen såväl som finalen.

Och jag såg fram emot det. Jag brukar gilla de programmen: man slipper höra låtarna i snabb följd på Internet, utan kan lyssna lite på dem i lugn och ro. Och samtidgt få lite information kring låtarna. Dessutom brukar några av deltagarna vara jäkligt roliga att lyssna till.

Men det går inte. Jag kan inte.

För precis som förra året är Christer Björkman programledare. Och han har helt klart sina fördelar, men ingen av dem är att vara programledare för det här programmet. En sådan ska åtminstone försöka vara lite objektiv, saklig och cool. I stället lägger han in sina egna kommentarer och försöker nånstans överglänsa panelen. Inte snyggt. Och jag klarade inte att titta på det förra året. Och jag känner att jag inte kan i år heller...

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Varför behöver du lyssna på dem i snabb följd på internet?
Du kan väl lyssna på en om dagen där om du vill?
Eller till och med en minut om dagen eller vad som nu är din takt?

Hur resonerar du där?

fre apr. 13, 10:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida