13 april 2007

Kärleks-brev

Kimman brukar blogga om brev han får från olika killar, främst på Qruiser. I dag tänkte jag hänga på. För jag har fått ett ökat antal brev från folk från länder som Thailand och Surinam. På nämnda Qruiser alltså. Jag vet inte vad de gör där, men det känns som att de letar efter ett sätt att komma ifrån sin fattigdom, till en rik man som kan ta hand om dem.

Fast när de skriver till mig har de kommit helt fel, av flera orsaker: jag är inte rik. Och jag är inte intresserad av någon som bara vill ha mig för mina pengar (om jag nu varit rik). Inte heller är jag intresserad av nån som är desperat...

I vilket fall: i går fick jag ett brev från xxx tjej(t), 24, Surinam, som löd:

hi

Dearest,
In fact, I am very happy to write you at this time when two of us are looking for a soulmate. My name is Juliet. Please Write to me with this email; [bortredigerat]. I believe that this likeness that I came knocking at the door of your heart , that you open for me to enter. I will be very grateful if we can estblish this relationship. I will be stoping so far till I hear from you. Is me, Juliet.Please try to use this email add [bortredigerat] to send me mail so that I can send you my picture .

Ärligt talat: hur vill hon att jag ska reagera? Och förstår hon inte att de enda män som svarar antagligen är tämligen desperata själva?

I morse fick jag förresten ett "påminnelsebrev"...

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Lyckliga dig och Kim som åtminstone har något slags aktivitet på Qruiser...

:-)

fre apr. 13, 09:43:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

"Knocking at the door of your heart".
Tsss.
Ja, alla bankar vi på någons dörr.

fre apr. 13, 11:22:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag undrar om de inte börjat köra kampanjer mot fler "social communities" (det är ju business mer än privatpersoner som söker lycka o rikedom). De reggar sig på communities och börjar fisket.

Fick nämligen ett brev på en sajt/community som handlar om personlig utveckling och coaching, på engelska från en användare med mager presentation, och mailtexten pratade om "this dating site".

Nu har spammeriet kommit in på communities också... suck.

fre apr. 13, 11:56:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Tänkte precis säga som Jonaz.
Det där jäkla massmailspammandet är ett GISSEL!

fre apr. 13, 12:15:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida