11 april 2007

Sjuk, sjuk och sjuk

Jag är så jävla trött på min kropp så ni kan inte ana. Inte nog med att jag har haft konstant ont i magen de senste tvåochenhalv veckorna, jag har ju varit mer eller mindre förkyld sedan januari. Har jag inte varit förkyld "på riktigt" så har jag varit semi-förkyld; haft ont i halsen, varit snuvig eller haft förkylningsblåsor. Jag har haft väldigt många blåsor just i år. Små, men många.

Men nu, i går, när jag skulle gå och lägga mig fick jag plötsligt svinont i halsen. Bara så där. Ingen förvarning. Ingenting. Och nu har det så smått börjat krypa upp i näsan - den kliar som fan. Och det passar ju bra: de tre musketörerna; magont, förkylning och depression. Perfa!

Fan också.

Men varför är det så här? Är det som några mer eller mindre antytt: psykosomatiskt? Bör jag återuppta mina sessioner med terapi? Eller har jag bara en allmänt jävlig senvinter och vår?

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag har lagt ut en filt på gräsplätten vid T-Hötorget uppgång Malmskillnadsgatan. Kom och kurera dig.

ons apr. 11, 09:35:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kim, jag tror de kallas blomsterlådor... inte gräsmattor... ;-)

Aron, i så fall smittar det psykosomatiskt - jag har också ont ont ont i halsen. Och vad jag minns så hånglade vi inte på båten (till skillnad från annat kjoltyg...) ;-)

ons apr. 11, 11:05:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Nej, helt rätt Jonaz. Fast vi stod väääldigt länge ute på bryggan...

:-/

ons apr. 11, 11:12:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det heter "däck" Aronson, däck. Bryggor har man på land.

Suck, landkrabbor. Börjar nu förstå din känslokalla inställning till fartyg...

ons apr. 11, 11:33:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Men vad du letar fram då...

Men ärligt: jag har faktiskt hört talas om "kaptensbryggan" på båtar. Det var kanske inte där vi stod, men visst finns det...?

ons apr. 11, 12:11:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida