15 mars 2007

Vilja o vilja

Usch, jag kan bli så jäkla entusiastisk över saker. När jag får för mig något så blir jag så överglad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Och det ska hända nu, nu, nu. Oavsett om det är att jag vill köpa något, ska gå på konsert, ha en dejt eller vad det än kan vara. Jag vill nu, nu, nu.

Men sen funderar jag lite: vilken färg, är det värt priset, vart ska jag resa eller något annat. Och så förlorar jag min entusiasm. Och till slut vill jag inte alls. Det rinner helt ut i sanden. Ofta, inte alltid.

Så är det just nu med två saker. För det första köpet av en nano. Vill jag verkligen? Behöver jag verkligen? Är det värt priset? Vilken färg? Typ...

För det andra en annan sak som jag inte vill berätta om än. Min kollega berättade om sin syster som hade gjort det och var väldigt nöjd. Och nu vill jag också. Nu, nu, nu. Så jag ska fixa lite i dag för att se om jag kan gå vidare. Men alldeles säkert kommer jag snart att tänka: Vill jag verkligen? Behöver jag verkligen? Är det värt priset? Är det värt risken? Typ...

Suck.

Etiketter:

11 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Ska du skaffa porslinsfasader på tänderna?

tors mars 15, 10:26:00 fm  
Blogger annen sa...

Du har en utmaning att göra, finns på min blogg! :)

tors mars 15, 11:21:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Köp en röd. Så får du tid att fundera i lugn o ro på projekt nr 2... ;-)

tors mars 15, 11:41:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Plastic surgury, honey!
Tveka inte, bara gör...
;)

tors mars 15, 12:22:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nämen va!? Är det plastik? Vilken drama.

tors mars 15, 12:26:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men kära du. Är du tvilling? Låter som ett svårt fall av tvillingsjukan eller möjligtvis fisk eller skytt. I vilket fall som helst så är jag som du. Och det är lite jobbigt ibland.

tors mars 15, 08:00:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Lotta. Jag är tvilling...

;-)

tors mars 15, 09:00:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det ante mig. Vi har det tufft ibland. Men tusan vad charmiga vi är ;-)

Köp din nano och njut av våren nu. Det är du värd! Kram

fre mars 16, 02:30:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Charmiga var ordet, sa Bull.

=D

fre mars 16, 08:26:00 fm  
Blogger kazarnowicz sa...

Aronson, dina tuttar är fina som de är!

:-)

fre mars 16, 03:13:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha, Micke. Du har inte en aning om vad du talar om... ;-)

fre mars 16, 03:54:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida