13 mars 2007

Nano, nano

Men vad faaan! Varför är jag så jävla veeeelig?!

Jag menar: jag har nu äntligen bestämt mig för att köpa en ny iPod Nano. Och var nära att beställa den redan i går, men bestämde mig för att vänta lite.

Och nu kommer då nästa "problem": vilken färg ska jag ta?

Jag hade bestämt mig för ferrariröd. Dels för att den är skitsnygg, dels för att en del av priset går till välgörande ändamål, nämligen aids-offer i Afrika. Man kan bara beställa den röda på nätet, och när jag var därinne visade det sig att den är 500 spänn dyrare än de andra färgerna. Och dessutom går inte hela det överskottet till det välgörande ändamålet, utan, om jag förstod det rätt, bara en del.

Och då kan man ju fråga sig om det är värt att köpa den röda. Och det är det jag gör just nu.

Etiketter: , ,

9 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Är det inte storleken som skiljer då?

Om jag surfar in på apple.se så är de övriga färgerna (utom svart) 4gb (á 1995:-), och den svarta och röda är 8gb (och kostar 2495:-).

tis mars 13, 04:12:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är jobbigt att vara velig. Jag, om någon, vet... ;)

Men i det här fallet behöver du inte vara det. Om du tittar lite närmare, så ser du att både den svarta och röda Nanon kostar 500kr mer pga att de har 8GB minne istället för övriga färgers 4GB.

Så du får ganska mycket extra för de där 500 kronorna. Och den ferrariröda är verkligen grymt läcker!

tis mars 13, 04:21:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Doh... too late! =)

tis mars 13, 04:22:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men se upp, blindstyren!

Den röda finns både i 4 och 8 gb. Och den mindre kostar 2000, den större 2500.

Hmpf. Att man ska behöva lära gamla hundar att sitta...

;-)

tis mars 13, 04:25:00 em  
Blogger Aronson sa...

Fast oops, nu såg jag att även jag kollat fel. Alla på 4 kostar lika mycket.

Sorry...

/Aronson, själv ett blindstyre

tis mars 13, 04:31:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Köp den ursnygga gröna och skänk en slant till Afrika privat. En slant som går oavkortat dit den ska.
Puss.

tis mars 13, 07:10:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ja, Kimman. Den gröna är mitt andrahandsalternativ...

=)

tis mars 13, 07:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Den röda är så rätt!
Jag ska nog köpa en 8GB röd - bara för att den är fin.
Men vist - Kim har rätt - skänk pengar till AIDS-forskning ändå - men nu kan man ju både ge via (red) och via sitt egna konto.
Två i ett.

tis mars 13, 09:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Aha! Ett erkännande! Jag åberopar åklagarens bevismaterial 1A.

Gör så här:
köp en nano (RED) med 4 Gb.

Done.

- Den är snygg.

- Ovanligare än de andra tråkfärgerna.

- Du bidrar till kampen mot aids utan att det kostar dig nåt.

- Ditt köp av en (RED)-produkt talar om för företagen att vi som konsumenter är intresserade av att de tar ett socialt ansvar också.

- Sporrar utvecklingen av fler produkter i (RED)-konceptet.

- Som en trendsetter bidrar du till att sätta product(RED) och globalt socialt ansvar på agendan.

Don't do as I do.
Do as I tell you.

;-)

Och så kan du gravera nanon med en blodfylld inspirerande text. Det kan man ju inte på en limegrön en. "(RED) as blood" - som en påminnelse om att leva livet till fullo, "så länge hjärtat kan slå"... Finns säkert nån liten fin schlagerfras som kan passa också - men graverar du nåt sånt kommer jag med svinto-kudden och nöter bort det! ;-)

ons mars 14, 12:34:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida