12 mars 2007

Nätliga problem

I går när jag skulle sätta mig för att surfa kom jag inte ut på Internet. Modemet såg helt okej ut, men för säkerhets skull startade jag om det. Det hjälpte inte, utan jag fick ringa till COM HEM. Tjejen jag pratade med var jättetrevlig - trots sitt amerikanska sätt att svara. Hon kunde direkt se vad som var felet. Jag förstod inte riktigt, men det handlade om digital-tvomläggningen och att mitt modem var för gammalt och måste bytas ut.

Så, sa hon, du kan komma ut till Liljeholmen och hämta ett nytt. Nej, tyckte jag, det kan jag verkligen inte göra. Jag ville i stället att de skulle skicka hem det. Jag jobbar ju faktiskt på dagtid. Dessutom har jag inte minsta lust att åka dit för att hämta något de är skyldiga att förse mig med.

Vi dividerade ett tag; hon ville verkligen inte skicka hem det till mig. Men fick ge sig till slut: "men det kan ta upp emot en vecka". Fast det skiter ju jag i. Bara uppkopplingen fungerar.

Men jag blev mäkta förgrymmad: de ska byta ut 300 000 modem, berättade hon (gamla UPC-kunder), men har inte informerat på något sätt. Och dessutom kräver de att man ska åka ut till Liljeholmen för att hämta nytt.

Fast min uppkoppling funkar nu. Och det är huvudsaken.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

De har ingen skam i kroppen.
Mitt nät stänger de ner lite titt som tätt. I HELA dagar dessutom.
Betyder detta att jag också behöver ett nytt? Jag fick iofs ett för inte så länge sedan. Det kanske räcker.

mån mars 12, 09:20:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Samma händer för mig.
Det är ENORMT irriterande.
...och jag håller med dig. Jag tänker baske mig inte heller åka någonstans för att göra deras jobb lättare och mitt svårare när jag betalar dem massa.

mån mars 12, 01:07:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida