12 mars 2007

Ur led är tiden

Falun och Borlänge har sökt skid-VM 2013. Gott så. Men nu har även Stockholm blandat sig i leken. Stockholm vill nämligen vara med på kalaset och arrangera sprintdistanserna. Banan skulle gå kring Stockholms slott (i gult?).

Ärligt talat vet jag inte vad jag ska tycka. För några år sedan hade antagligen inte en enda vettig människa kommit på tanken att man skulle åka skidor mitt i Stockholm. Men nu står vi mitt i en massiv klimatförändring, så då passar vi på att arrangera skidtävlingar här...

Jag var på ett föredrag med Lage Larsson strax före jul. Han menade att om inget görs, kommer man om nio år antagligen inte att kunna åka Vasaloppet som i dag, till följd av bristande snö. Och så Stockholm?

Å andra sidan är det ju jätteroligt med förändringar, att tänka i nya banor och att folk inte är inlåsta i olika uppfattningar.

Så lite roligt är det. Och helt vansinnigt!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida