13 mars 2007

Klarhet i duschen

Jag kom till en insikt när jag duschade i morse. Med det varma, sköna vattnet strilandes nerför min kropp, började jag tänka på den senaste tidens händelser: först dejtade jag och blev förälskad i J, för att därefter, i lördags, ha ett one-night-stand med en spanjor. Och även om det tillfälliga sexet var bra så kändes det i morse som att det är över nu, att jag vill något mer än så. För första gången i mitt liv känner jag mig REDO för ett förhållande.

Så det är synd att det inte funkade med J, att han inte ville samma sak som jag. Jag hade gärna satsat vidare på det. Men det är ju som det är, tydligen.

Fast vad jag ska göra med min nya insikt vet jag inte. Den eviga "sanningen" är ju att det är först när man slutar leta som man hittar någon. Så någon desperat jakt får det inte bli frågan om nu. Å andra sidan tror jag inte på att han kommer och ringer på dörren heller.

Hmm. Jag får helt enkelt duscha oftare...

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Välkommen till klubben.
Eller som de säger i SATC; "Welcome to my box". Åldersbox dårå.
Å, vad vi duschar.
Och lär oss.

tis mars 13, 08:45:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida