16 mars 2007

Kläder, promenader och "homovigslar"

Swisch! sa det. Och så försvann 2 496 kronor från mitt bankkonto. Och det till H&M, där jag aldrig handlar. Men så blev det. Och en kostym, två skjortor och en slips blev det också. Och jäklar vad billigt det är. Visst, kvaliteten är inte den bästa, men säkert alldeles tillräcklig. Och så fin jag blir...

Jag har förresten promenerat både till och från jobbet i dag. Och jag går nästan alltid Norr Mälarstrand österut, men att gå västerut ger ju en ännu vackrare utsikt. Helt fantastiskt! Jag blir salig!

Har ni förresten sett att vi kommer att få gifta oss i kyrkan väldigt snart? Fantastiskt! Jag har inte lagt mig i den debatten, den är upp till kyrkan, men jag är väldigt glad om det blir så. För det är det enda rätta. Jämlikhet och respekt, ni vet...

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Om det blir sant, sa betyder det att kyrkan ar homosexuell. Ingen normal manniska kan ta med sej familj och barn till en homosexuell kyrka. Hur forklarar man sant for barn, "dessa personer driver sina penisar in i varandras bak"? En skam for kyrkan/ Nils P

fre mars 16, 08:30:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ahh.. Nils. P.. detta bloggtroll som verkar ha lite svårt med stavningen dessutom.. Oroa dig inte Nils.. så länge du inte är en sån människa som tar det för givet att man berättar vad det "vanliga" brudparet har för sig i sängkammaren så kommer du nog slippa berätta vad bögar gör också.. Ha en bra dag!

fre mars 16, 08:59:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det händer att jag låter personer "driva sina penisar" in i min bak också. Och jag är flicka. Det är inget som kyrkan någonsin haft problem med eller försökt förklara för några barn (och det tackar vi för).

Och menar du i så fall förresten att kyrkan är hetrosexuell idag? Har kyrkan en sexualitet? Det fick jag aldrig lära mig i skolan.

/Tess

fre mars 16, 09:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida