16 mars 2007

Tävling

När man köper en iPod Nano kan man få en text ingraverad på baksidan. Bara därför att. Så nu har jag börjat fundera på om jag vill ha någon text där. Och i så fall vad.

Och kanske någon har något förslag?! Någon som vill tipsa om något citat, textrad, ordstäv, namn eller annat som kan passa till Aronsons Nano?

Texten ska vara

Högst 23 tecken på första raden och
Högst 23 tecken på andra raden.

I övrigt har jag ännu inte bestämt färg. Den röda är cool. Jävligt cool. Och till ett gott syfte. Men grönt är ju, liksom gult, min favoritfärg...

Etiketter: ,

16 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tycker att du ska gravera in "Dansa i neon".

fre mars 16, 09:37:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Bara inget pretentiöst på latin.

fre mars 16, 11:22:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

»Carpe Diem,
Carpe Noctem
«

;-)

fre mars 16, 11:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Age. Fac ut gaudeam

Go ahead. Make my day!

fre mars 16, 11:52:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Amor Vincit Omnia

fre mars 16, 11:54:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

»Aio, quantitas magna frumentorum est«

Yes, that is a very large amount of corn

(Haha, på sidan jag hittade citatet var texten så liten, jag tyckte det stod com och tänkte att de stavat cum fel! Those naughty romans... ;-)

fre mars 16, 11:55:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

»Amicitiae nostrae memoriam spero sempiternam fore«
I hope that the memory of our friendship will be everlasting. (Cicero)

»Amicule, deliciae, num is sum qui mentiar tibi?«
Baby, sweetheart, would I lie to you?

fre mars 16, 11:58:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

»Appareo Decet Nihil Munditia?«
Is It Not Nifty?

»Apudne te vel me?«
Your place or mine?

fre mars 16, 12:00:00 em  
Anonymous Anonym sa...

»Audiatur et altera pars!«
Let us hear the opposite side! (Som en tribut till LP:n...)


»Audio, video, disco«
I hear, I see, I learn

fre mars 16, 12:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

»Brevior saltare cum deformibus viris est vita«
Life is too short to dance with ugly men

fre mars 16, 12:17:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

NEJ sa jag. NEJ!

fre mars 16, 01:02:00 em  
Blogger kazarnowicz sa...

Det enda jag skulle gravera in på en iPod är "Gåva från Pederasternas Riksförbund", eftersom det skulle göra den i princip omöjlig att sälja om någon hittade eller stal den.

fre mars 16, 03:09:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bajs - smaken man aldrig glömmer :P

fre mars 16, 04:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

citat från en låt kanske?

på min 30gigare har jag själv

you're the only song
i want to hear

fre mars 16, 07:59:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej,
För en som inte vet, vart får man den graverad och kostar det extra?
Gäller det oavsett var eller om man köper en 2gb eller 4gb eller????
Hälsningar ifrån en som förmodligen är sist i stan att köpa en I-pod, men nu VILL jag en.

mån mars 19, 10:31:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Anonym:

Om du beställer på www.apple.se så kan du där skriva in vad du vill ha för text. Det gäller oavsett vilken nano du köper, och det är gratis.

Hur det funkar om man köper den direkt i butik vet jag tyvärr inte...

mån mars 19, 01:07:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida