15 mars 2007

En annan syn på tillvaron

Tänk så fort glädje kan förbytas till... mindre glädje. Det blir inget av med det här.

I går berättade min kollega Ingrid* att hennes syster opererat sina ögon och att hon nu inte behöver glasögon längre. Och att systern är så glad, så glad. Aronson blev ju eld och lågor och ville ha mer information. Så Ingrid införskaffade sådan.

I dag var jag först hos optikern för att få uppgifter om mitt synfel. Och sen ringde jag till ögonkliniken för att beställa tid. Men det sket sig. Jag har för allvarligt fel, det går inte att göra något åt. Jävla skit!

Fast nu blir det en ny Nano. Räkna med det! Och kanske nästa resa blir tidigare än till och med jag anat...


*Ingrid är en kär kollega. Fast hon heter egentligen något annat.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida