03 mars 2007

Andra chansen 2007

Jag verkar börja kunna det här, för av sex tävlingsmoment hade jag rätt i... sex av fallen. Jäsiken alltså.

Och i fem av de sex fallen gick "tvåan" vidare. Något att fundera över, Christer Björkman och kompani?

Det började med Elin Lanto och Jessica Andersson. Jag tycker inte Andersson presterade så bra och trodde därför att Lanto skulle ta hem det. Men icke. Aronson röstade inte.

Jimmy Jansson och Sanna Nielsen. Och som jag trodde: Nielsen går hem i stugorna. Kändes nästan som en promenadseger. Aronson röstade på Jansson.

Uno & Irma mot Sonja Aldén. Jag har som sagt sakta men säkert börjat uppskatta Aldéns låt rejält. Men jag älskar fortfarande Uno & Irmas låt bäst. I övrigt hade två av tre personer hiskeliga klänningar på sig. Aronson röstade på Uno & Irma.

Slutligen Nanne mot Magnus Uggla. Nanne gjorde ett misstag när hon bytte kläder; de andra passade bättre till dekoren. Men publiken verkade älska Magnus Uggla, och det gjorde även de röstande, varav Aronson var en.

Så semifinal: Andersson mot Nielsen och Aldén mot Uggla. Nielsen kändes självklar, men den andra semifinalen tycker jag var mer jämn.

Men till final: Sanna Nielsen och Sonja Aldén.

Och nej, ni hysteriska bögar: Magnus Uggla är inte homofob.

Och gick det inte lite väl raskt?

Och är det inte lite orättvist att låtarna i första omgången bara får en chans, och sen blir utslagna?

Eller är allt egentligen ett genidrag?

Och har inte låtarna från Andra chansen en fördel av att ha fått spelas tre gånger, mot de andras två?

Slutligen: Kristian Luuk är ett geni. Det är inte Björkman.

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Blogger annen sa...

Riktigt fula klänningar! Och blåa strumpbyxor till! En stylist, tack! Och helst någon från det svenska programmet "Stylingakuten" med två, jag antar att de var, bögar. En av de började sedan på "Äntligen hemma" och den andra har jag ingen aning om. Du kanske vet vad jag pratar om för program?

Nanne gjorde absolut inget misstag i klädbytet, hon gjorde misstaget i att ens ställa upp i melodifestivalen med den låten!

Kristian Luuk är så mycket mer än ett geni i jämförelse med Björkman!

lör mars 03, 09:58:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jo.. jag glömde.. jag vill inte ha massage av en jude/svart/muslim/tjock...

HOMOFOBCHOCK är vad det är.

sön mars 04, 12:09:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Underbart var det. Underbart.

sön mars 04, 07:33:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag skulle gärna sätta tänderna i den där bruden från Bromölla. Fasiken alltså!

sön mars 04, 07:33:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Förresten; är jag en "hysterisk schlagerbög"?

sön mars 04, 09:24:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida