19 februari 2007

Jurister i kubik

Jag är med i Juristföreningen i Stockholm, en förening för just jurister i Stockholm. Och vi hade årsmöte i kväll. Och det var ju inte direkt spännande. Men efter årsmötet var justitieminister Beatrice Ask inbjuden att tala. Och jag blev klart positivt överraskad. Hon var oerhört vältalig, en väldigt duktig retoriker. Och det hon sa var intressant, för även om hon är en "riktig" politiker, kändes talet inte så. Hon var duktig på att prata "enkelt". Och att som justitieminister utan juristutbildning kan det inte vara lätt att tala inför jurister - en hel hög domare från Högsta domstolen var där. Dessutom advokater och andra potentater. Och så Aronson...

Efter Asks tal var det middag. Och vi hade jättetrevligt. Jag hade gått dit med Göteborgskan och en gammal kursare till henne. Dessutom hamnade jag bredvid en trevlig [kvinnlig] advokat. Vi hade väldigt roligt ihop alla fyra.

Men nu är jag hemma. Inte helt nykter, men glad. Och i morgon väntar jobbet igen...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida