18 februari 2007

Melodifestivalen i Ö-vik - dagen efter

Kolla här:

A-bladet
Dagens Nyheter
E-pressen

Svenska Dagbladet

Alla fokuserar de på att Måns Zelmerlöw och Sebastian kommer från Idol och att det är ett generationsskifte på gång. Efter en deltävling! Att sedan Anna Book, Tommy Nilsson och The Ark gått vidare verkar de inte bry sig så mycket om. Nej, just den här lördagen är generationsskiftet här - och Magnus Carlsson och Nanne får se sig besegrade av yngre "Idoler". Och i en tävling där dessutom bara två av dessa "Idoler" är med...

En av förklaringarna sägs vara att Zelmerlövs och Sebastians fans har "röstningsvana" och att de därför ringde mycket. Och det är kanske en del av förklaringen.

Men surprise: jag har aldrig ringt i ett endast Idolprogram (allra minst på Sebastian och Zelmerlöw eftersom jag faktiskt aldrig såg dem) och ändå röstade jag på dem i går. Båda två faktiskt. För det skulle ju kunna vara så att de gick vidare för att folk tyckte deras låtar var bäst...

I övrig tycker jag fortfarande väldigt synd om Magnus Carlsson. Hans låt förtjänade att gå vidare. För den var jäkligt bra!

Etiketter: , , , , , ,

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag röstade på Månsan :)
Det var bara andra gången i år. Den första var Regina.

Det jobbiga är väl att tillhöra den "generationen" som "är på väg ut".

sön feb. 18, 10:18:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida