17 februari 2007

Mer om Aronson i listform

Jag hittade en ny såndär övning att fylla i. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag hittade den, så jag kan inte ge nån credit...

I dag
Det är lördag och jag tar det lugnt. Har köpt icke-god semla och lyssnar just nu igenom bidragen till kvällens delfinal i Melodifestivalen.

I går
Det var fredag och dagen började med ett tre timmar tungt möte. Därefter var jag helt mosig hela dagen (vilket också kan ha att göra med att jag inte sov så mycket natten innan). Jag tvättade på kvällen. I övrigt inget särskilt.

I förrgår
Jag var på teater med Tennis. Det var kul, i övrigt en ganska tråkig dag.

I morgon
I morgon tänkte jag åka till Ikea. Ska i första hand kolla på ny soffa, men även matta och gardiner. Och eventuellt ett soffbord.

Humöret just nu
Jag kände mig lite nere i morse, men mår bättre nu. Ser fram emot kvällens begivenhet...

Stjärntecken
Tvillingarna

Väder
Solen har tittat fram ett par korta stunder, annars mest grått och slaskigt. Typiskt mars-väder.

Bästa egenskap
Rolig, vågar säga ifrån (för det mesta) och kan tänka längre än min egen näsa räcker.

Sämsta egenskap
Lat, envis, dåligt med tålamod och kan ge upp alldeles för lätt.

Favoritmånad
Juni - den vackraste och ljusaste månaden.

Tv eller film
Teve. Fast film ska ses på bio.

Bok eller tidning
Bok. Tidningar är överskattade.

Arbete eller skola
Svårt val. Jag har mer pengar nu, men större frihet när jag pluggade. Nej, jag kan faktiskt inte välja.

Morgon eller kväll
Jag är en morgonmänniska - i själ och hjärta.

Klädsel just nu
Mörkblå jeans och vit t-shirt.

Sällskapsspel eller tv-spel
Sällskapsspel. Tv-spel har jag aldrig fastnat för.

Kramas eller pussas
Vad är det för konstig fråga? Både ock, så klart.

Promenad eller bio
Också en märklig fråga. Varför skulle den ena utesluta den andra? Promenad gärna, men också gärna en härlig film på bio.

Öl eller vin
Jag är periodare. Just nu: vitt vin.

Godis eller snacks
Lösgodis. Mmmm...

Byxor eller kjol
Tja, valet är tämligen enkelt: kilt är sexigt!

Senast sedda film
Underbara älskade (tror jag)

Komiker
Annika Lantz

Skådespelare
Glenn Close

Artist
ABBA, Madonna, The Ark

Barn
Har inga och vill inga ha.

Djur
Är uppvuxen med hundar, katt och fåglar. Vill väldigt gärna ha en hund.

Utbildning
Juris kandidat-examen.

Stamgäster på din blogg
Mestadels bögar och yngre tjejer.

Förhållande eller singel
Jag är singel, och det verkar så förbli...

Hetero, bi eller homo
Bög.

Fotboll eller ishockey
Jag älskar fotboll! Fotboll är så vackert och så läckert och så roligt!

Kärlek eller vänskap
Vet inte om det ena utesluter det andra, men säger nog vänskap.

Glasögon eller linser
Har oftast mina glasögon, men vill hellre ha mina linser.

Storstad eller småstad
Småstad är för mesar. Jag älskar storstadens puls, dess färger och oaser!

Stökigt eller städat
Jag hatar att ha det stökigt. Men är nog lite för lat. Och samtidigt för hård mot mig själv.

Restaurang eller hemlagat
Ja, jag kan ju inte laga själv, och tycker det är roligare att äta på restaurang, så så får det bli.

Tävling eller lek
Jag suktar aldrig efter att tävla. Men när jag är väl inne i det tar jag det på blodigaste allvar. Och kan inte se det som en lek...

Jacka eller kappa
Jacka. Men använder min rock mest nu på vintern.

Stark eller svag
Jag är seg som fan.

Hus eller lägenhet
Lägenhet. Hus ger bara tråkigt merarbete.

Brun eller blek
Jag har slutat sola helt. Men i tonåren solade jag, inte för att bli brun, utan för att bli brunast.

Favoritbutik
Ikea

Favoritnöje
Blogga, sexa, resa och läsa

Favoritmat
Det kan jag inte svara på. Älskar mat med smaker som bryter.

Fjantig eller tuff
Nja, snarare mesig.

Händer eller fötter
Fötter.

Sparare eller slösare
Slösare. Jag kan helt enkelt inte spara.

Etiketter: , , , , , ,

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Underbar lista. Kommer snart i en blogg nära din.
PS Du kommer inte vara singel så länge till.

lör feb. 17, 05:30:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Oj. Vad vet du som jag inte vet...?

lör feb. 17, 06:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida