18 februari 2007

Delfinal 3 igen

Jag har nu kollat om Melodifestivalen från i går. Och jag har ett par reflektioner:

1. Kristian Luuk är jäkligt bra. Han har lyckats göra showen till sin, och han gör det lysande. Även om risken finns att det blir för mycket. Till nästa år: kanske en programledare genom hela serien, men en ny i finalen? För det där med delat programledarskap har jag aldrig förstått; typiskt folkhemskt: en kvinna och en man.

2. Måns Zelmerlöw har ögon att dö för. Men är han inte lite för medveten? Men låten sitter i min hjärna och går runt, runt.

3. Jag håller med Bobby: Magnus Carlssons frisyr är INTE snygg. Och jag håller också med [nån]: håller han inte på att bli lite för krallig? Nästan lite fetvarning!? Men jag upprepar: hans låt förtjänade ett bättre öde.

4. Sebastian är bara för läcker. Mums, mums. Med grädde på. Och jag börjar nästan, NÄSTAN, gilla hans kläder.

5. För att du finns är fortfarande en riktigt tråkig låt.

6. Nannes framträdande är suveränt. Jag gillar idén med (byggnads)ställningen. Och koreografin är magnifik.

Och jag är mer övertygad nu än i går om att rätt låtar gick vidare. Däremot skulle tråklåten ha bytts ut till Andra chansen mot ni-vet-vem.

Och ja, Kim. Frågan är om inte det här var den bästa delfinalen hittills i år.

Etiketter: , , , ,

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Å, jag håller med. Mange såg lite tantrultig ut och hade extremt ful frisyr.
Sebastian är 100% min typ rent utseendemässigt. Han har allt jag gillar.

mån feb. 19, 12:13:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida