20 februari 2007

En lista av yttersta vikt

Den här hittade jag hos Brasved i Göteborg. Vem som helst får gärna göra den själv...

Tio första
Första bästa kompis: Irene, vi lekte nästan jämnt.
Första bil: En vit Nissan Cherry som antagligen var världens tråkigaste bil att köra...
Första kärlek: Cecilia. Vi gick i samma förskola. Hon hade redan pojkvän, men hade mig vid sidan om...
Första husdjur: Vi hade hundar, katt och fåglar när jag växte upp. Saknar både hundarna och katten jättemycket.
Första semester: Vi åkte alltid på husvagnssemester runt Sverige när jag var liten. Första egna utlandsresan var till Cypern i tredje ring.
Första jobb: En charkuterifabrik.
Första köpta skiva: Det kommer jag inte ihåg, men förmodligen någon barnskiva.
Första riktiga kärlek: Martin. Jag träffade honom i Lund. Jag rörde honom aldrig, och pratade med honom typ två gånger. Men jag var upp över öronen tokförälskad. För första gången i en kille...
Första piercing: I höger öra. Har dock tagit ur ringen.
Första konsert: Tomas Ledin. Eeew.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Rött vin till middagen i går.
Senaste bilfärd: Till Ikea strax före jul.
Senaste filmen du såg: Underbara älskade (tror jag)
Senaste ringda telefonsamtal: Till en kollega. Jag undrade varför hon kallat mig till ett möte på tre timmar när vi bara skulle behöva typ 30 minuter.
Senaste bubbelbadet: Oerhört länge sedan. Alldeles för länge sedan, faktiskt.
Senaste spelade cd: Spelar mest blandad musik i min iTunes respektive iPod.
Senaste kyss: Hånglade på Lino för typ tre-fyra veckor sedan.
Senaste gången du grät: I somras. Guuu, vad olycklig jag var.
Senaste måltiden: Äter lasagne just nu, inköpt på NK. Den är god.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Egentligen inte.
Blivit arresterad: Ha ha. Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej, men det var ytterst nära en gång.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Ha ha. Nej, det tror jag inte...
Fått ditt hjärta krossat:
Oh, ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: I den glada ungdomen så...

Sex saker du gjort idag:

1. Jobbat.
2. Funderat över kärleken.
3. Bloggat.
4. Tänkt en del på min pappa.
5. Ätit lasagne både till lunch och middag. Dock inte samma...
6. Dagdrömt om London.

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. Min iPod.
2. Min mobil.
3. Mitt varma och goda täcke.
4. Min dvd-spelare.
5. Min klockradio.

Fyra personer du kan berätta allt för:
Jag får citera Brasved: jag berättar inte allt för nån. Sprider ut riskerna lite istället :)

Tre val:
Blått eller rött? Blått.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör:

1. Resa mycket mer.
2. Leva.

En sak du ångrar: Jag får citera Brasved igen: ingen mening att gå omkring å ångra sig. Men det finns saker jag skulle gjort annorlunda.

Fyra
personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
Vem helst som vill.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

=)

Gjorde den här nån gång i fjol men kanske är det dags för en re-release snart.

ons feb. 21, 10:09:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida