21 november 2006

Ny i kassan

Jag växlade till mig lite för mycket euro innan jag reste till Berlin. Nåja, ganska mycket för mycket då, så idag gick jag för att växla tillbaka - det var för mycket pengar för att bara ha liggande utifall att jag reser till ett euro-land snart igen.

När jag kom dit visade det sig att tjejen i kassan var ny på jobbet. Ganska väldigt mycket ny skulle man kunna säga. Jag undrar till och med om jag inte var hennes första kund. Åtminstone en av de allra första. Det märktes redan när jag närmade mig hennes kassa att hon var ny: hon hade nämligen en annan tjej bredvid sig som skulle hjälpa henne. Och det behövdes, för hon kändes riktigt nervös och var väldigt osäker. Hon fumlade rejält med pengarna. Och jag tyckte riktigt synd om henne. Och kunde samtidigt inte låta bli att le åt henne: jag påmindes nämligen om min första tid när jag var ny på banken.

Innan jag började plugga och under studietiden jobbade jag nämligen på bank. Och jag kommer ihåg min första kund i kassan. Guuu, så nervös jag var. Men Aronson är ju inte den som är den: naturligtvis gick det bra. Och fortsatte så...

=)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Indirekt har nu smålänningen erkänt att han antingen:
- a) dricksade lite dåligt in Deutschland, eller
- b) inte hittade tillräckligt många stripptangas att fylla

Oavsett vilket - nicht gut, herr Aronson! ;-)

tis nov. 21, 10:38:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Du vet hur det är med mig och dricks. Vi går inte ihop helt enkelt. Men du skulle sett mig i Tyskland i det avseendet: du skulle varit stolt. Så mycket dricks var det längesedan jag gav...

Och stripptangasarna? Oj, var det meningen att man skulle lägga pengar i dem?

Jag stoppade ner handen i stället...

;-)

tis nov. 21, 10:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag är stolt! I båda avseenden...

tis nov. 21, 10:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida