31 maj 2006

Sommar, sommar, sommar

I dag presenterades årets sommarvärdar. Och i år är verkar det vara väldigt många intressanta människor att lyssna till.

Jag gillar Sommar. Det är ofta intressant, roligt, tankeväckande, upprörande eller sorgligt. Hur som helst väcker det många känslor. Även om det ibland också kan vara asjäkla tråkigt. En lustig sak är att många som man tror kan vara intressanta att lyssna på är tråkiga, medan andra som man tycker verkar tråkiga, kan var oerhört roliga och intressanta... =)

En nyhet i år är tydligen att man kan beställa ett sms innan ens favvopratare börjar - som en liten påminnelse... =)

De jag helt klart vill lyssna på i år är:

Juni

18 Prinsessan Märtha Louise - stencoolt att de lyckats få med en kunglighet. Och de norske är ju så anonyma...

19 Niklas Wikegård - han verkar ha funderat mycket och har vettiga åsikter om mycket. Även om han ibland tenderar att bli lite sensationshysterisk...

29 Maria Johansson - gammal tjorv som alltid verkar vara så go' och gla'.

Juli

9 Maria Möller - rolig imitatör

14 Pär Holmgren - vädret är viktigt. Och roligt.

16 Mikael Persbrandt - gissa om alla kommer att vara spända på vad han ska säga. Och inte säga...

18 Christopher O'Regan - jag gillar 1700-talet...

22 Andreas Johnsson - av intervjuer har jag förstått att hans liv varit allt annat än rakt.

23 Magnus Härenstam - en outsinlig källa att ösa ur.

24 Tuva Novotny - jag har en slags hatkärlek till henne.

28 Kattis Ahlström - professionell ut i fingerspetsarna. Me like!

30 Sigrid Rausing - jag såg henne i Rapport. För att vara mångmiljonär ger hon ett oerhört ödmjukt intryck. Hon kanske kan döda några av mina fördomar...

Augusti

2 Gellert Tamas - anonym, men troligen väldigt intressant.

5 Inga-Britt Ahlenius - se Kattis Ahlström.

6
Olof Thunberg - ett långt och rikt liv.

11 Helen Sjöholm - jag tror att hon har mycket att ge.

Säkert kommer jag att lyssna på många fler. Men detta är i alla fall ett urval...

1 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Hittade flera på din lista som jag inte hade på min och som jag också måste lyssna på nu! Kul!

tors juni 01, 08:40:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida