31 maj 2006

Morgontidning som blivit tabloid

Dagens Nyheter berättar på sin webbplats om hur deras fotograf mitt i natten blev uppringd av en representant för fotbolls-VM och undrade om hon ville träffa en spelare tillhörande Paraguay. Spelaren vill nämligen "lära känna henne lite bättre". DN är väldigt indignerad över det inträffade och har nu tvingat ur VM-arrangören en ursäkt.

En ursäkt för vad, undrar jag. Jag förstår nämligen inte upprördheten. En spelare hade sett en kvinna han ville träffa igen. Eftersom han inte kunde något annat än spanska, bad han lagets officiella tolk om hjälp. Vari ligger problemet? Att spelaren är bortskämd? Att kvinnan blev väckt mitt i natten? Att spelaren bad någon annan om hjälp? Att arrangören hjälpte den han var satt att hjälpa? Att spelaren faktiskt ville träffa kvinnan mitt i natten? Jag förstår som sagt inte...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

DN är moralister, och det lyser igenom titt som tätt. Jag sa upp min prenumeration och gick över till Svenska Dagbladet för ett drygt år sedan och jag är helnöjd.

De gånger DN skriver något vettigt finns det på nätet.

tors juni 01, 12:19:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag har faktiskt funderat på samma sak, men aldrig kommit till skott...

tors juni 01, 01:21:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida