24 maj 2006

Sjukdomens baksida

När man är sjuk har man hur mycket tid som helst. Det är alltså inte nog med att man lider av det man lider av, så att säga. Man måste även försöka att slå ihjäl tiden bäst det går: surfa på nätet, kolla på teve, hyra film, läsa, sova etc. Men viss del av tiden går åt till att tänka. Det är inte klokt vad tankarna går, eller snarare flyger. Det är än det ena, än det andra. Jag har tänkt på jobbet, min barndom, mina vänner, bristen på pojkvän, träningen som jag inte kan gå på, gamla pojkvänner, tillfälllig sex, London, mina arbetskamrater, pengar, bostad, världsfreden. Ja, ni förstår.

Och så har jag tänkt på A. Det är fan inte klokt! Jag lovar, jag hade verkligen glömt honom, eller åtminstone i det närmaste. Men nu kommer tankarna igen, och känslorna. "Vad gör han just nu? Tänker han något på mig? Saknar han mig när jag inte är där? Har han kanske redan pojkvän? Tycker han att jag är ful? Avstötande? Eller är han kanske inte helt ointresserad ändå? Är han bra på att kyssas? Vad tycker han om att göra? Hans intressen?" Och det bidrar inte till någonting annat än att jag blir ledsen och nedstämd. Fan också!

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men herr Aronson, A har ju redan pojkvän. Har du förträngt det?

//D

ons maj 24, 08:36:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Det är det väl ingen mer än du som tror på, D...!? ;-)

ons maj 24, 08:37:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jg är kanske rätt godtrogen...men om det inte var sant vad kan det då bero på att de sa så?

((D

ons maj 24, 09:17:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Han sa inte det, det var hans tjejkompis. Och jag tror inte på henne.

ons maj 24, 09:19:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jo, jag minns att hon sa så. Tror du att hon var svartsjuk på dig som uppvaktar hennes A?

//D

ons maj 24, 09:42:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det finns ingen som kan tycka att du är ful eller avstötande! :-)

ons maj 24, 10:21:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack Honken, du är för gullig!

=)

ons maj 24, 10:29:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Nej; du är fräsch som få. Men vem är denne A? Vad undanhåller ni, herrar?

ons maj 24, 06:48:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men snälla Kimman. Du får läsa min blogg lite bättre. A förekommer i stort sett i var och varannan text från början av året... ;-)

ons maj 24, 07:07:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida