23 maj 2006

Nysedda filmer

Nu har jag sett fyra filmer på två dagar. Och nej, jag är ingen Oswald, rescensioner är inte min grej. Men jag kan ju säga så här:

1. Den bästa av mödrar - okej film. Jag fick en liten tår i ögat mot slutet. Men den engagerade inte. Betyg: 3

2. A History of Violence - ganska dålig, typiskt amerikansk, dvs. tämligen förutsägbar. Viggo Mortensen är jäkligt snygg, men imponerade inte. Betyg: 2

3. Proof - den bästa av de filmer jag sett. Manuset var bra, men spelet mellan Gwyneth Paltrow och Jake Gyylenhaal stämde inte. Betyg: 4

4. Om Sara - sägert bra som debutfilm, men den kändes inte färdig. Och jag gillade inte Linda Zilliacus i huvudrollen. Dessutom kan jag hänga upp mig på detaljer som är felaktiga i filmer - och här fanns en och annan...


/Nils-Petter Aronson

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

men man ser gärna på en film med jake bara för just, jakes skull.
=)

ons maj 24, 08:55:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Jag hade glömt vem det var som var Jake-fanatiker. Men nu minns jag... ;-)

ons maj 24, 09:20:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida