22 maj 2006

Oväntat besök

Hyresgästföreningen knackade precis på min dörr. Mannen som stod utanför ville att jag skulle komma med i föreningen - "ju fler vi är, desto större chans har vi att få igenom en hyressänkning".

Jag sa som det var: jag förstod hans synpunkt, men vill inte vara med i Hyresgästföreningen, eftersom jag anser att den är partipolitisk. Och det går emot mina principer. Åtminstone mina principer som säger att jag inte vill ha något med Socialdemokraterna att göra.

Han förstod mig inte, men hade inget annat val än att gå vidare i sin jakt.

Och nej, jag bjöd inte på kaffe. Jag har inget. Dessutom var han inget pv-ämne...

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Japp, de var här också för ett tag sedan. Tackade nej som vanligt.

tis maj 23, 01:08:00 fm  
Blogger Fredrik sa...

...fick också besök av hyresgästföreningen.Jag öppnade iklädd enbart kalsongerna, trodde ju först att det var det var Jehovas vittnen som ringde på...;-)

Men han drog sig inte för att dra hela ramsan. Han tyckte att jag skulle gå med eftersom det var så många medlemmar i mitt hus.
Han tyckte jag inte var solidariskt när jag då svarade att, då finns det ju ingen anledning att gå med när det finns så många medlemmar i huset....

tis maj 23, 08:28:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, i-länningen. Roligt, men elakt... ;-)

tis maj 23, 09:12:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida