12 september 2007

Dålig sömn och drömmar

I går natt kunde jag inte sova särskilt väl, eftersom min näsa var tjockare än tjock. Jag hade hoppats att få sova bättre i natt. Men tji fick jag.

Vad det beror på i natt vet jag inte. En orsak kan vara att jag tvingas sova på rygg. I normala fall sover jag på mage, utan kudde. Men nu måste jag lyfta upp huuvdet så att trycket i bihålorna lättar. Så då får det bli kudde. Och på rygg. Åh, det går så dåligt att sova.

Och jag drömmer så konstigt. Så är det alltid när jag sover på rygg, i natt var inget undantag. Jag drömde bland annat att en gammal klasskompis ringde. Vi har inte haft kontakt på flera år. När jag frågade henne hur det var med henne svarade hon: "eftersom jag hör av mig efter så lång tid, tror du då att jag mår bra?". Ett konstigt svar egentligen, men sen hon sagt det blev hon tyst, och jag hörde henne kämpa mot gråten. Sedan bröts samtalet.

Så, hur ska jag tolka det? Ska jag kontakta henne? Och vad ska jag då säga: en dröm sa att du mår dåligt?

I övrigt kommer jag att vara hemma från jobbet i dag också. Jag mår betydligt bättre i dag, men känner mig ännu inte tillräckligt stark för att gå till jobbet.

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men varför sitter du vid datorn? du måste ju vila.. och BARA vila om du nu är sjuk..

ons sep. 12, 09:10:00 fm  
Blogger eurofivestar sa...

Jag kan inte heller sova om jag ligger på ryggen. Knäppt va? Men ögonen stängs inte, man ligger bara där. I timmar.

ons sep. 12, 10:03:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ja mycket sjukt kan man drömma... Speciellt när man inte är helt frisk. Krya på dig.

ons sep. 12, 11:59:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Men hallå tennis. Det går inte att sova 24 timmar om dygnet. Och jag vilar även nu...

Euro:
Jätteknäppt...

Susanne:
tack.

ons sep. 12, 05:03:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida