11 september 2007

Jag - en snorunge

Det här har varit en sån där överjävlig natt. Innehållet i min näsa har varit tjockare än tjockt. Tjockt, tjockt, tjockt. Och mycket. Jag har snytit mig och snytit mig; fräst och fräst. Men det har bara runnit till nytt hela tiden.

Så jag har varit mer vaken än jag har sovit; förbrukningen av pappersnäsdukar har stigit kraftigt. Och jag har mer eller mindre suttit och sovit. Men det har ju inte hjälpt...

Och min Otrivin menthol nässprej har jag använt så mycket, så jag vågar knappt längre. I stället har jag försökt öppna upp näsan med vattenånga. Mitt i natten ställde sig Aronson och kokade vatten, och la sig sen på knäna på köksgolvet för lite inandning av kokhet ånga. Fast jag vet inte om det hjälpte heller. Jag verkar mest ha fått en mjuk och ren ansiktshy...

Nu blir det att ligga i soffan framför teven i dag. Hoppas att näsan skärper sig. Och att jag kan sova lite...

Etiketter:

6 kommentarer:

Blogger Ponte sa...

Då är det alltså köpläge på skogs- och pappersmasseaktier

tis sep. 11, 09:09:00 fm  
Blogger eurofivestar sa...

Krya på dig! Du behöver lite whisky, honung och citron!

tis sep. 11, 10:04:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ponte: ja, köp på du. Ordentligt...

Euro: Tack. Och ja, jag vet. Whisky får det bli...

=)

tis sep. 11, 10:26:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Arme man.
Önskar dig god hälsa.
Din blogg är ganska rik på diverse kroppsvätskor... ;)

tis sep. 11, 05:03:00 em  
Blogger Aronson sa...

...och inte bara min blogg, Kim.

;-)

tis sep. 11, 05:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Haha.
Det har du rätt i.

tis sep. 11, 07:27:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida