07 augusti 2007

Meningslöst

Vad är det för mening med att ha semester om man ändå vaknar 06.40?

Vad är det för mening med att vara uppe länge på kvällen om man ändå bara förstör för sig själv?

Vad är det för mening med att försöka vara rolig, charmig, trevlig, snygg, sexig eller cool om man ändå inte får något för det?

Vad är det för mening med att "vara sig själv" när att "vara sig själv" bara är skit?

Vad är det för mening med att träna om man ändå inte når några resultat?

Vad är det för mening med att äta om man ändå bara ska skita ut det igen?

Vad är det för mening med att jobba om man ändå inte får något tillbaka?

Vad är det för mening med att gå ut i det fina vädret om man ändå bara har en blekfet oattraktiv kropp att visa upp? Och ingen att göra det med?

Vad är det för mening med att tro på en gud som ändå aldrig ger en det man ber om?

Vad är det för mening med att leva om man ändå bara måste dö?

Vad är det för mening med att leva om man ändå inte själv får bestämma när man ska dö?

Nej, nu skiter jag i det här. Nu beställer jag en resa. Jag måste komma bort. Det får kosta vad fan det vill. Jag får väl leva på vatten och bröd resten av månaden (eller året). Jag får väl skita i att köpa det där jag ville köpa. Jag får väl skippa de kommande planerade resorna. Jag får skita i att gå ut något mer, jag har ju förresten ändå inget för det. Bara jag kommer bort!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger eurofivestar sa...

Jag förstår. Och vet hur det känns. Åk bort om det känns rätt. Gör något annorlunda.
Bryr dig inte om maten sedan, jag bjuder på något när du kommer tillbaka :)
Men min Post-Pride kassa så blir det kanske bara en pizza, men det är väl bättre än inget!

tis aug. 07, 02:00:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Vad är det för mening att vara någon annan isåfall, om det nu är alternativet till att vara sig själv?

Go to Budapest, är det enda jag skriver.

tis aug. 07, 02:20:00 em  
Blogger Aronson sa...

Euro:
Jag älskar pizza!

=)

Planström:
Den andre kanske är bättre än vad jag verkar vara...

tis aug. 07, 10:56:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida