11 juli 2007

Lukten av min hustrus bak...

I kväll har jag bakat. Först ett bröd efter ett recept jag fått från Tennis. Och sen chokladmuffins efter Kimmans recept.

Och det blev totalt jävla misslyckat.

Jag tog ut brödet för tidigt, trots att jag kände efter med sticka, så när jag skulle knacka ur brödet ur formen fastnade bottnen och hälften av brödet föll ur, medan hälften stannade kvar.

Och jag använde alldeles för små formar till muffinsen, så de flöt ut över hela plåten. Dessutom lät jag dem vara kvar något för länge i ugnen.

Fast jag kände att brödet var väldigt gott. Och jag kände att muffinsen var väldigt goda. Så jag kommer att göra nya försök med dem...

Och mitt i alltihop fick jag ett sms från Kärran. Hon meddelade att hon var nyförlovad, med killen som hon dejtat i typ två månader. Och som jag inte träffat än...

Etiketter: , , ,

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nu känner jag mig skyldig. Ska genast uppdatera mitt recept på ett par punkter.

Jag ska också förlova mig så där hastigt, när jag är som kärast.
Du också, tror jag bestämt.

ons juli 11, 08:44:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nämen, vilket bröd då? Skipper brödet? GÅR det ens att misslyckas med!? ; )

ons juli 11, 10:20:00 em  
Blogger Ponte sa...

Måste inte du godkänna killen innan förlovning?

tors juli 12, 08:30:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Haha... var det Skipper-brödet? :-)

tors juli 12, 10:49:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Kim:
Nej, ta det lugnt. Finns ingen anledning att stressa.

Tennis och Honken:
Jepp, Anna Skipper it is...

Ponte:
Självklart måste jag det. Och är han snygg måste jag ju prova honom också...

tors juli 12, 11:18:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida