07 juli 2007

Shop 'til you drop

Jag har precis kommit tillbaka från stan, där jag har shoppat mig själv till döds.

Men först blev det fotografier. Det pågår något slags fotofestival i Kungsträdgården, så jag gick runt lite där och tittade. Och det fanns en hel del fantastiskt vackra foton att se. Fast där fanns också en hel del som jag inte alls förstod mig på. Inte speciellt bra tagna, enligt min ödmjuka åsikt.

Så var det då shopping. Jag började med kablar för att kunna koppla min dator till teven. Jag hoppas att det funkar och blir bra, för jag jag har fått köpa fyra olika lösningar; kablar respektive kontakter för att det ska kunna fungera. Och det blev dyrt som fan. Och jag fick flänga: en kabel och en adapter köpte jag på Humac - äpplecentret i Västermalmsgallerian. En annan kabel och en kontakt köpte fick jag åka in till stan* igen och köpa på Expert.

Inspirerad av Mats Strandberg begav jag mig sen till Buylando för att köpa billiga dvd-boxar. Det blev Ally McBeal; 24 och Grey's Anatomy: säsong 2, del 2. Del 1 hade de inte, varken som billig eller på annat sätt, så jag bestämde mig för att gå till Åhléns och köpa den. Hade jag fått del två billigt, kunde jag ju köpa del 1 till fullpris.

Jag begav mig till Åhléns vid Fridhemsplan. Priset på boxen stod som 399 kronor. När kassörskan slog in den i kassan uppgav den dock att den kostade 199. Jaha, tyckte kassörskan, den var tydligen felmärkt. När jag hade betalat tittade hon på kvittot. Jodå, den var felmärkt, men inte med priset, utan med vilken dvd det var. Kassörskan bara tittade på mig och sa: du har tur i dag. Jag sparade alltså 200 spänn där: 50 procent av priset...

Förutom ovanstående köp var jag även på Systembolaget och köpte vin samt på ICA och handlade mat.

Det blev tungt att bära allt hem. Och nu är jag trött som fan. Vill bara vila, vila, vila.

Och i bakgrunden spelar Live Earth på teven.


*Expert på Fleminggatan stänger av någon anledning vid 14 på lördagar...

Etiketter: , , , ,

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Your lucky day!
Jag ska akta mig för att gå till Expert på lördagar... ;)

lör juli 07, 08:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Så bra att det löst sig med datorkopplingen. Fanns det s-video utgång?

Så du erkänner att Kungsholmen inte är "stan" ,-)

sön juli 08, 12:49:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Bakis-Jonaz - Kan du vänligen berätta för mig vad jag ska göra åt detta:
När jag fick digital-TV och ett gäng nya kanaler och skulle ställa in dem i DVD-spelaren så hittar den inga kanaler. Inte ens alla de gamla kanalerna. Varför? Vad ska jag ta mig till?
Tack på förhand.

sön juli 08, 07:23:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jonaz: läs senare inlägg. Det funkade inte... :-/

Kim: vad var det vi kallade det: parasitbloggare?

;-)

sön juli 08, 08:34:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Din blogg förvandlas till ett forum!
:D

sön juli 08, 09:04:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Låt du parasitbloggare Kim hållas, jag tycker han är bedårande i sin tekniska villrådighet (och än mer charmerande för att han tror att *jag* kan nåt!) ;-)

sön juli 08, 12:34:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men shit då.
Du vet ju allt sånt där, Jonaz.

sön juli 08, 06:48:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida