09 juli 2007

Ode till en snart före detta kollega

I dag kom min kära kollega Miss Inga from Sweden tillbaka från sin semester. Nu kommer hon att jobba två veckor och sedan slutar hon. För gott.

Och jag vet inte hur jag ska klara mig. Miss Inga kan så mycket och har verkligen svar på allt. Och vet hon inte tar hon snabbt reda på det. Hon har varit här så pass länge så hon har stenkoll.

Och det blir tråkigare här också. Även om Miss Inga kanske inte är den som skämtar mest av mina kollegor, så har hon ändå en underbar humor och skrattar högt och gärna. Och man blir ju alltid glad om någon skrattar åt ens skämt...

Och så har hon ett stort hjärta. Och minns om man berättat något; följer upp och frågar hur det gick.

Kort sagt: jag kommer att sakna henne, mycket.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"Och minns om man berättat något; följer upp och frågar hur det gick."

Fint! Jag älskar sådana människor. Dem ska man vårda mycket ömt.

mån juli 09, 07:26:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Snart är jag hemma och vi kan fullborda vårt kollegium på kopiatorn!

mån juli 09, 08:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida