07 juli 2007

Det hände mycket i går...

Små korta tankar i dag:

- Jordgubbar är fantastiskt gott. Jag har ätit många fler än normalt i år. Men nu är det nog över. De jag köpte i dag kändes lite övermogna och tråkiga.

- Jag hade en dejt i går. Vi träffades inte förrän halv elva, men hade väldigt trevligt. Jag gick dock till sängs ensam. Frågan är bara vad jag vill i framtiden.

- Samma dag dissade jag en kille jag haft kontakt med ett tag på Qruiser. Det har dock inget samband. Det kände nämligen inte rätt med honom. Han var trevlig och söt, men kändes som en lightvariant av den här killen, som jag dejtade i höstas och som var alldeles för svartsjuk och "possessive".

- Innan dejten var jag ute med några från jobbet. En riktig barrunda runt Stureplan. En sån har jag inte gjort på säkert tio år...

- Live Earth-galan som pågår på teve är inte så hemsk som jag först befarade. Men det är verkligen inte "bra teve". Men budskapet är viktigt, och kan man nå några människor så är ju det jättebra.

- I går läste jag ut en bok som nog är en av de bästa jag någonsin läst: Extremely Loud & Incredibly Close av Jonathan Safran Foer. En bok om Oskar Schell som förlorar sin far den 11 september 2001, och egentligen hans jakt på fadern. Eller ett sätt att bearbeta sorgen. Mycket bra skriven. Mycket humor. Mycket sorg. Mycket glädje. Mycket eftertänksamhet. Läs den!

- Jag glömde min iPod på jobbet i går. Så jag gick för att hämta den i dag; jag har svårt att klara mig utan den. Men den låg i mitt klädskåp och den nyckeln hade jag naturligtvis inte tagit med mig.

- Storstad är en otroligt tråkig heterokrog.

- Varför dagens datum 070707 skulle vara mer speciellt än säg 040619 förstår jag inte.

- Jag kopplade alla mina nya kablar mellan datorn och teven, men det enda som hände vara att upplösningen på datorn blev högre...

- Just nu saknar jag en varm famn.

- Jag har inte rakat mig sedan förra lördagen. Jag känner mig som en stor lodis.

- Jag såg två kändisar i går: Kishti Tomita och Carola. Fast Carola är jag inte säker på. Men vi är två som tyckte vi såg henne, så det var antagligen hon.

- Det blir en tidig kväll i dag. Jag är trött som få. Och min förkylning är allt annat än bra.


Tillägg
Storstad? Var fick jag det ifrån? Vi var ju på Hotellet, som är en otroligt tråkig heterokrog.

Etiketter: , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du har ju en varm famn nära dig... Bara att ta för sig.

Det VAR Carola. Hon var ju ute på vift igår. Provade (exklusiva) klänningar och allt.
http://www.expressen.se/noje/1.751459/carolas-trendfynd

lör juli 07, 10:40:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men nu måste du öka sexet i ditt liv!!

lör juli 07, 10:44:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Kåt kollega - Aronson har sex så Skåne svämmar över av kåtsås. Det är en varm famn som saknas!

lör juli 07, 10:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Spännande! Inväntar dejtrapport på därtill avsedd blankett (KT2007:7/6)

sön juli 08, 03:57:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Jonathan Safran Foer borde få Nobelpris.

sön juli 08, 10:59:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hotellet som är så fint! =) Hoppas det icke var mr cava du dissade

sön juli 08, 11:30:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Kim: ha ha. Så du skyller översvämningarna i Skåne på mig...?

Kollega: då är vi två som vill det...

Jonaz: show me the form, and I'll show you some action.

Oswald: eller i vart fall uppmärksammas betydligt mer än han uppmärksammas nu...

Tennis: mr Cava?

sön juli 08, 04:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida