01 juni 2007

Sammanfattning av sommarfest 2007

Ser ni mitt förra inlägg? Förstår ni vad det betyder? Jaså, inte? Nej, inte jag heller. Framför allt förstår jag inte etiketten...

Vi hade fest på jobbet i går. Sommarfest. Och det var trevligt. Och det var kul. Och det blev väldigt, väldigt blött. Och Aronson var väldigt dragen när han kom hem i går. Och han kände sig fortfarande full när han vaknade i morse. Och jag förstår faktiskt inte hur det kunde gå som det gjorde. Jag tycker inte jag drack så mycket. Fast jag drack nog ganska fort.

Och jag som hade tänkt ta det lugnt med alkoholen. Framför allt med tanke på att jag har mycket möten i dag. Men tack och lov så bokade jag av det externa mötet. Så jag kan sova lite lugnt på de interna. Och kunde gå hit i jeans i dag.

Sitter just nu med ett stort glas vatten framför mig. Och en skål med chips som jag tog av det som blev över i går. Jag kände att jag behövde det.

Något annat jag behöver är att gå igenom gårdagen och försöka minnas vad jag sagt och gjort. Jag vet att en av mina kollegor spillde rödvin över mig. Jag vet också att jag blev vansinnigt arg och krävde att han skulle tvätta tröjan jag hade på mig. Men det kan jag ju inte kräva i dag. Den blir ju ändå inte ren.

Jag vet också att jag stod och pratade länge med en annan kollega och förklarade honom min kärlek. Och påminde honom om hur jag stötte på honom när jag var ny här. Och jo, det mindes han nog. Och ja, vad sa vi mer? Jag minns inte. Jag minns inte heller om jag fick någon respons. Men det fick jag nog inte, mer än det roade uttrycket i hans [vackra] ögon...

Men tänk, klockan är halv nio och jag är nästan ensam på avdelningen, bara en kille till, och han var inte på festen i går...

Men nu blir det ingen mer alkohol för Aronson. Inte på väldigt, väldigt länge.

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Ponte sa...

Jag tror du behöver en rejäl utgång ikväll för att liksom dränka firmafestsorgerna...

fre juni 01, 08:53:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Det låter som en firmafest som heter duga. Härligt med lite fylledrama så där på en torsdag.

fre juni 01, 10:54:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh, Klart du ska dricka igen. du gillar ju återställare!

Annars så tar vanish bort allt! Jag lovar, det funkar super.

fre juni 01, 12:33:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida