06 juni 2007

Fakta om gårdagskvällen

Det blev både blötare och senare än tänkt i går. Men det var trevligt ändå. Mycket trevligt.

Jag träffade Polacken, en gammal arbetskamrat som jag träffar då och då för en öl. Första stället vi hamnade på låg på Medborgarplatsen. Jo, jag vet, inte alls min typ av ställe. Men helt okej. Fast jag var hungrig och de hade ingen mat som passade mig. Så Polacken fick dricka upp sin öl och sen gick vi.

...och hamnade på Blå dörren. Svensk mat är alltid gott. Så även de älgfärsbullar jag åt tillsammans med potatismos och lingon. Och Katarina Ewerlöf var där en kort stund. Jag funderade på om jag skulle gå fram och prata med henne, bara säga att jag gillar henne, typ, men det blev inte så.

Därefter lurade (nåja) jag iväg Polacken till Torget. Och medan vi satt där ringde en gammal kompis som jag inte träffat på länge. Så jag bjöd ner honom. Och en stund senare anslöt två kompisar till Polacken. Så där satt vi: fyra heterokillar och Aronson. Ha ha.

Jag kom hem en kvart efter midnatt. Och i dag har jag en oförtjänad huvudvärk. Jag fattar inte hur det kunde bli så.

Jag läste i QX att Anders Öhrman har en vit månad, mest för att komma i form. Kanske något för Aronson att testa, för att få lite perspektiv alltså. Fast mitt i sommaren...?


Tillägg
Jag drack fyra starköl. Varken mer eller mindre.

Etiketter: , , , , , , ,

4 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Exakt; "mitt i sommaren".
Nej, det går ju inte.
Det får vänta till september.

ons juni 06, 10:14:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Håller med Kim. September blir bra. :)

ons juni 06, 10:28:00 fm  
Blogger Ponte sa...

En vit månad, jun jul aug är det ju sommar och uteservering, september brukar ha ett par sommardagar så man liksom kan krama ut det sista innan vintern, okt och nov brukar vara ruggiga så man behöver in liten tår, dec och jag har jul och nyår så det är inte aktuellt och feb fyller jag år så det går inte, mars, april är det påsk så det sket sig och i maj kommer de första uteserveringsdagarna. Ska ta en vit förmiddag imorgon istället...

ons juni 06, 11:22:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Ponte. Ja, det får vi göra. För i dag har det redan skitit sig...

Kim och Honken: ja, jag får nog vänta något...

ons juni 06, 04:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida