23 maj 2007

På utflykt mot skärgården

Jag har varit i Vaxholm i kväll. Fröken Berg* och jag bestämde oss för att åka dit och köpa glass. Nåja, vi gick en promenad också. Och lite sallad som vi satt på kajkanten och åt. Egentligen hade vi tänkt gå ut och äta och dricka, som vi brukar när vi träffas, men Fröken Berg blev hastigt och lustigt hundvakt, så vi kunde inte vara inomhus.

Och jag har egentligen aldrig varit i Vaxholm, bara sett det från håll från en båt. Så vi passade på. Och det är ju otroligt fint därute. Jättefina hus och storslagen natur och utsikt. Men fy för att bo där. Så långt från allt som det bara är möljigt. Känns det i alla fall.

Och vad med alla motorcyklar? Var det bara en tillfällighet? Eller invaderas samhället av motorcyklar varje kväll?

Nu: final i Champions League. Milan mot Liverpool. Och vi håller alla på Liverpool.


*Jag är lite osäker på om det är Fröken Berg jag ska kalla henne. Men det får bli så. Så länge...

Etiketter: , , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter ju nästan som en perfekt dejt!

ons maj 23, 10:19:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Ja. Fel kön bara...

ons maj 23, 11:17:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hursomhelst så låter det ju som en underbar kväll! :-)

tors maj 24, 09:33:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida